Egyre többen követik az e-sportot a tévében is

A női futballvilágbajnokság az amerikaiak győzelmével zárult, míg az UEFA 21 év alatti férfiak Európa-bajnokságát ezúttal a spanyolok nyerték. Augusztus elején azonban sor került egy másfajta világbajnokságra is: a Fifa e-World Cupra.
Egyre többen követik az e-sportot a tévében is

A hagyományos focimeccsekkel ellentétben a labdát itt nem rúgással juttatják a kapuba, hiszen a résztvevők minden mozdulatot a játékkonzollal irányítanak.

Az eseményt óriási várakozás előzte meg. Már a selejtezőt is érdeklődéssel követte a nemzetközi e-sport közösség: a német Sport 1 csatornára például összesen 130 ezren kapcsoltak a meccsek idején.

“Ilyen nézőszámok mellett az e-sport már a tömegpiac része” - értékelte a helyzetet a csatorna egy képviselője. “Más klasszikus sportágak örülhetnének, ha ilyen magas nézőszámot produkálnának!”

A múltban az e-sportok rajongói az olyan platformok használatára szorultak, mint például a Twitch, hogy a kedvenc sportágaikról informálódjanak, esetleg élőben is kövessék azokat. Újabban már ezen a körön kívül is egyre szélesebb célcsoportot vonzanak a digitális mérkőzések, ez a léptékű érdeklődés pedig már további felületek bevonását is indokolttá teheti.

A német Sport1 statisztikáiból pedig az is kiderült: a célközönség zömét a 14 és 49 év közötti férfiak alkotják.

Kapcsolódó cikkek

Már az ötveneseket is beszippantották a számítógépes játékok

Már az ötveneseket is beszippantották a számítógépes játékok

Az idősebb generáció többet játszik a számítógépen, mint a fiatalok.

Boldogabbak a gamerek?

Boldogabbak a gamerek?

A világon több, mint 3,7 milliárd ember gamer, azaz rendszeresen lóg a számítógépes, konzolos vagy okostelefonos játékokon. Kutatók megvizsgálták, hogy hogyan befolyásolják a játékok az érzelmeiket. Lássuk, mi lett az eredmény!