Orrukkal irányítják a játéktermi gépeket a malacok

Négy malacot tanítottak meg a joystick vezérelt program használatára.
Orrukkal irányítják a játéktermi gépeket a malacok

A Frontiers in Psychology című szaklapban megjelent, BBC szemlézte tanulmány alapján járta körbe a világsajtót a hír, hogy egy kísérlet során négy malacot sikerült betanítania amerikai kutatóknak arra, hogy egy joystick irányítású programot kezeljenek. A képernyőn mozgó kurzort irányították a joystick kar segítségével, amire a malacokat vizsgáló szakemberek szerint úgy voltak képesek, hogy közben érzékelték a képernyőn látottak és az orrukkal vezetett joystick közötti kapcsolatot.

A malacoknak szinteket kellett teljesíteni a programban, aminek a végén jutalmat kaptak eledel formájában. Hamlet, Omlette, Ebony és Ivory viszont meglepetést okozott a kutatóknak, hiszen miután az ételadagoló elromlott, némi kedves szóval történő emberi biztatás is elég volt nekik ahhoz, hogy folytassák a játékot. Ugyan nem egy bonyolult játékot játszottak az állatok, de ahhoz éppen elég összetetettet, hogy segítsen felismerni, mire képesek. A négy malac két külön fajtához tartozik, ez pedig még egy érdekes megfigyelést eredményezett.

A Panepinto törpemalacok, Ivory 76 százalékos,míg Ebony 34 százalékos teljesítményre voltak képesek. Hamlett és Omlette, a Yorkshiere típusú sertések csak a játékok felét tudták megoldani, és ráadásul a bonyolultabb pályák teljesítése már nem is sikerült nekik, viszont az mindegyikükről elmondható, hogy nem véletlenszerűen sikerült ezt a teljesítményt elérniük.

Fotó: Unsplash

Kapcsolódó cikkek

Gamereknek készít bútorokat az IKEA - az ASUS a partner benne

Gamereknek készít bútorokat az IKEA - az ASUS a partner benne

A videójátékosok piacára is betört a svéd bútorgyártó.

Drónokkal repülni: a virtualitás és a valóság közt

Drónokkal repülni: a virtualitás és a valóság közt

Timothy Trowbridge profi drónpilóta elmeséli, mi szükséges a hobbijához és mennyibe kerül neki.

Már az ötveneseket is beszippantották a számítógépes játékok

Már az ötveneseket is beszippantották a számítógépes játékok

Az idősebb generáció többet játszik a számítógépen, mint a fiatalok.